Voting

Lawatan Jemaah Nazir Persekutuan

Ujian 1

GURU BERTUGAS : 27 Februari - 2 Mac 2012

Kesal Tiada Surat Pekeliling Cuti Raya

Friday, September 17, 2010

SAYA kesal tindakan Kementerian Pelajaran kerana tidak mengeluarkan surat pekeliling berkenaan cuti tambahan Aidilfitri. Apabila dipersoal kepada pihak JPN Pulau Pinang, mereka memberi alasan ini untuk tidak mengeluarkan surat pekeliling mahupun makluman kepada semua sekolah di Pulau Pinang. Bagaimanapun pihak JPN Pulau Pinang mengatakan cuti itu boleh dimohon. 


Saya difahamkan juga tindakan ini sengaja diambil supaya sekolah tidak dapat mengambil cuti dengan alasan boleh menjejaskan prestasi UPSR sekolah dan negeri. Perkara ini juga disokong oleh Majlis Guru Besar dan guru-guru terpaksa akur akan keputusan ini.


Apa yang menghairankan, kenapa negeri lain boleh mengeluarkan surat pekeliling dan makluman berkaitan cuti tambahan Aidilfitri kepada semua sekolah di negeri masing-masing? Adakah JPN negeri lain tidak memikirkan masa depan murid-murid seperti mana JPN Pulau Pinang memikirkannya?
Harapan saya dan guru agar pihak Kementerian Pelajaran dan Jabatan Pelajaran Negeri memandang serius mengenai perkara ini. 
GURU KECEWA, 
Pulau Pinang. 

0 comments:

Post a Comment

BERITA HARIAN

mengintai khabar semasa

Berita Harian : Agama

Followers

Powered By Blogger

TERIMA KASIH MENGINTAI BLOG INI

HALWA TELINGA

Berita Harian : Nasional

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP