Voting

Lawatan Jemaah Nazir Persekutuan

Ujian 1

GURU BERTUGAS : 27 Februari - 2 Mac 2012

Tinjauan Awal Pelaksanaan Dasar Setiap Murid Mengambil Sekurang-kurangnya Satu Sukan

Monday, March 8, 2010

Y.Bhg. Dato’/Datin/Tuan/Puan,

TINJAUAN AWAL PELAKSANAAN DASAR SETIAP MURID MENGAMBIL SEKURANG-KURANGNYA SATU SUKAN

Sebagaimana Y.Bhg. Dato’/Datin/Tuan/Puan sedia maklum, Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) amat serius dan komited dalam usaha membangunkan sukan di sekolah. Ke arah ini, KPM berhasrat melaksanakan Dasar Setiap Murid Mengambil Sekurang-Kurangnya Satu Sukan mulai 2011.

Oleh yang demikian, Bahagian Sukan, Seni dan Kokurikulum (BSSK) ingin membuat tinjauan dan mendapat maklumat awal tentang tahap kesediaan sekolah dalam melaksanakan dasar tersebut. BSSK memohon sokongan dan kerjasama Jabatan Pelajaran Negeri / Bahagian Pelajaran / Pejabat Pelajaran Daerah memanjangkan Borang Maklumat/Tinjauan yang dilampirkan dibawah ke semua sekolah di negeri masing-masing. Pihak sekolah dimohon menyenaraikan jenis sukan yang dijalankan di sekolah masing-masing mengikut kemampuan sedia ada di sekolah sekiranya dasar ini dipatuhi.

Pohon kerjasama semua mengisi maklumat lengkap dalam borang berkenaan dan emelkan ke BSSK selewat-lewatnya 5 Mac 2010 melalui :
Email : murid1sukan1@yahoo.com.my
1murid1sukan@gmail.com
Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi Dr. Zuber Bin Hassan (Cawangan Pengoperasian Dasar dan Kejurulatihan) di talian 603-8884 1014. Keprihatinan, sokongan dan kerjasama Y.Bhg. Dato’/Datin/Tuan/Puan amatlah dihargai .Sekian, dimaklumkan.

Pengarah
Bahagian Sukan, Seni dan Kokurikulum
Kementerian Pelajaran Malaysia
Tel : 03-8884 1005 Faks : 03-8884 10


0 comments:

Post a Comment

BERITA HARIAN

mengintai khabar semasa

Berita Harian : Agama

Followers

Powered By Blogger

TERIMA KASIH MENGINTAI BLOG INI

HALWA TELINGA

Berita Harian : Nasional

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP