Voting

Lawatan Jemaah Nazir Persekutuan

Ujian 1

GURU BERTUGAS : 27 Februari - 2 Mac 2012

Hadiah Cukup Berharga...

Tuesday, March 23, 2010

Penulis antara top 5 pemenang pertandingan Mengarang Puisi Bahasa Melayu dan Kempen Budi Bahasa anjuran Panitia Bahasa Melayu, Panitia Pendidikan Sivik dan Kewarganegaraan dan Pusat Sumber Sekolah...Hadiah yang penulis terima ialah sebuah buku berbentuk motivasi berjudul Bukan Main Lagi...hasil buah tangan penulis terkenal Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj..


Ulasan berkaitan buku tersebut ialah  tentang  pendekatan motivasi santai Dr. HM Tuah Iskandar al-Haj yang menekankan aspek tekanan untuk lebih mencerlah hebat. Cabaran itulah menjadikan kita apa dan siapa. Baginya, kecemerlangan perlu dibuktikan dalam bentuk benda.
Kecemerlangan tidak hanya kata-kata, tetapi hasil. Ia mesti dilihat, dirasai serta boleh dinikmati hasilnya bersama. Kecemerlangan tidak boleh diukur oleh banyak mana ilmu yang dimiliki, tetapi tersimpan teguh sebagai milik peribadi. Yang penting, apakah ilmu itu bermanfaat untuk orang lain juga? Ilmu bukan sekadar untuk dibicarakan, tetapi untuk diterjemahkan.

 Bukan buku ini yang penulis hendak cerita...penulis nak cerita tentang sumbangan yang dihulurkan. Hadiah pertandingan mengarang puisi kategori guru ini telah ditaja oleh seorang guru panitia Bahasa Melayu yang dikenali sebagai N....Penulis bukan menilai kedudukan dalam pertandingan ini tetapi menilai dari sudut kasih sayang....Sifat kasihnya guru ini seperti slogan ustaz Hasrizal Mohd Jamil dalam blogsnya 'Hidup untuk Memberi".Jika hidup kerap memberi kurang meminta, hidup akan bahagia..Kita merasa bahagia melihat .Mungkin orang itu akan mendoakan kita. Tetapi jika kita mengharap orang memberi, jika tidak diberi kita akan kecewa...Buku ini amat bernilai kepada penulis...bertepatan dengan penulis....penulis pun sekarang 'Bukan Main Lagi'...

0 comments:

Post a Comment

BERITA HARIAN

mengintai khabar semasa

Berita Harian : Agama

Followers

Powered By Blogger

TERIMA KASIH MENGINTAI BLOG INI

HALWA TELINGA

Berita Harian : Nasional

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP