Voting

Lawatan Jemaah Nazir Persekutuan

Ujian 1

GURU BERTUGAS : 27 Februari - 2 Mac 2012

Program RMT 2010

Sunday, January 17, 2010

Program RMT tahun ini bermula pada hari pertama persekolahan pada 04 Jan.2010(Ruj.(BKEW/BT)1910RMT/A5.Jld 2 bertarikh Disember,2009). Peruntutkan diberi pada sekolah secara Oneoff.(Ikut surat arahanan dari Unit HEM,JPNS)untuk murid tahun 1 hingga 6 tampa sebarang penambahan. Sila pastikan kelayakan penerima program RMT disekolah mematuhi peraturan dan pekeliling yang ada. Syarat kelayakan kekal.tidak ada perubahan.
Oleh kerana peneroka Felda telah dinyatakan oleh kerajaan pendapatannya yang kini berada diatas garis kemiskinan ( RM 1500.00 sebulan) anak anak mereka tidak layak menerima program RMT ini.
Bagi murid yang menduduki asrama,mereka juga tidak layak menerima program RMT ini .
Program RMT masih kekal dengan kos RM 1.80 sehari (Air minuman panas,makanan utama dan buah) Ia boleh dilaksanakan sebelum P&P pertama atau semasa rehat dengan persetujuan mesyuarat JK.Kebajikan murid. Untuk tahun ini jumlah hari terlibat hanya 110 hari ( Tahun sebelum ini 190 hari) Sekolah sila buat pemantauan agar program ini dilaksanakan mengikut garis panduan dan mencapai sasarannya. Sekolah hendaklah membuat satu surat perjanjian pelaksanaan Program RMT ini dengan pengusaha yang melaksanakannya.(Ikut kehendak dan teguran audit sekolah)
sumber : http://www.jpnns.gov.my/ppdjempoljelebu

0 comments:

Post a Comment

BERITA HARIAN

mengintai khabar semasa

Berita Harian : Agama

Followers

Powered By Blogger

TERIMA KASIH MENGINTAI BLOG INI

HALWA TELINGA

Berita Harian : Nasional

  © Blogger template The Professional Template II by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP